Kurser och utbildningar för företag i att nå kunden och öka försäljningen.
Kurserna utformas efter de behov och mål ni har som företag men också utifrån vilka behov och möjligheter som finns hos personalen.
Kurserna går att utformas som halvdag eller heldagskurs. Det också med fördel att lägga in individuella säljcoachsamtal i kombination med en kurs eller i en uppföljning efteråt.
Kalla samtal i en modern tid
Kursens syfte är att få en djupare förståelse i hur vi människor fungerar i kalla samtal och varför samt att förse er med verktyg för att framgångsrikt nå kunder över telefon och öka försäljningen.
Mötesbokning
Att nå fram och kunna boka möten med de personer som företaget vill göra affärer med är viktigt för ett företags överlevnad. Det finns en mängd företag som med varierande kvalité bokar möten åt andra företag.
Jag har lång erfarenhet kring mötesbokning med personer i högt ledande positioner och här lär jag ut knepen, både på hur ni når fram till rätt person samt hur ni får till ett framgångsrikt möte.
Här lär ni er också hur ni gallrar ut och ser till att varje möte leder till en affär nu eller i framtiden.
Att bygga och bevara kundrelationer
Här går vi igenom hur vi människor fungerar medvetet och undermedvetet samt varför. Genom att förstå hur och varför människor tänker, reagerar och agerar på olika sätt är det också enklare att bemöta, förutse och hjälpa kunderna.
Vi går också igenom de olika verktygen som kan användas i kundkommunikation och bearbetning. Det är viktigt för ett företag att skapa bra kundrelationer i alla delar i företaget. Kunden gör ingen skillnad på vart en person jobbar i företaget alla är representanter bildar en gemensam bild och känsla för kunden. Det är också viktigt att komma ihåg att
Kunder har inte relationer med företag – människor har relationer med människor.
Social Media, hur, vadå, vad och varför?
Social Media är ett väldigt brett begrepp. Vad är det till för och hur väljer jag kanaler? Och hur gör jag?
För att ett företag skall lyckas bra med sina satsningar i social media behöver människorna i företaget vara med och förstå varför och vad som görs. Alla kan bidra på sitt sätt.
Kursen kan läggas upp på lite olika sätt. tex
– Social media i ett brett perspektiv. En förståelse för de olika kanalerna och hur man kan jobba med dem.
– Best practice inom de social media-kanaler som företaget valt att arbeta med utifrån företagets mål, strategier och planer.
Vill du boka eller veta mer kring en kurs eller utbildning?
Hör av dig så tittar vi tillsammans på vad som kan passa just er.
Jag är nyfiken och vill veta mer.